Max Burgers vann Guldägget i ljudkategorin

Foto: Guldägget.

På torsdagen delades reklampriset Guldägget ut för 64:e gången. Vinnare i kategorin Audio blev Max Burgers för Max vs. Max – Ett radiodrama. Bakom kampanjen står reklambyrån Åkestam Holst och produktionsbolaget Flickorna Larsson.

”Bidraget Max vs. Max vinner guldägg i kategorin audio för att det bjuder på en vältajmad och humoristisk ljudupplevelse. OK, kanske något förvirrande också. Hur som, när den internationella streamingjätten lanserade sin uppdaterade tjänst i Sverige uppstod en olycklig namnkrock. Istället för att sura svarade Max med att skapa träffsäkra parodier på den internationella streamingjättens innehåll. Allt från fantasy till romcom handlade plötsligt om burgare och shakes. Smart och roligt” skriver juryn som bestod av Hanna Stenwall, Fredrik Sundqvist, Josefina Norén, Daniel Berg, Chris Hagberg och Viktor Einarsson.

Silverägget i Audio-kategorin tilldelades Missed Calls av Nord DDB för Telenor. Det blev även diplom till kampanjer från Lidl, Pressbyrån, ATG och Way Out West.

Lyssna på Max vs. Max – Ett radiodrama

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share