Lyssnarsiffror vecka 50: Musikhjälpen lyfte P3

P3 ökade sin dagliga räckvidd med tre procentenheter till 15,8 procent under vecka 50. Anledningen är givetvis Musikhjälpen, som arrangerades under veckan i Umeå.

Trots uppgången hade P3 färre lyssnare än under motsvarande vecka förra året, då räckvidden var 18,7 procent. Och så sent som 2015 hade P3 en räckvidd på över 20 procent under Musikhjälpen-veckan.

Dessutom var Mix Megapol i år större än P3 under den aktuella veckan med en räckvidd på 17,4 procent.

Station 2017-V50 2017-V49 2017-V48 2017-V47
Radio Total 73,2 72,3 73,2 70,6
Sveriges Radio 57,7 56,2 56,7 54,5
Kommersiell radio 35,4 36,4 36,8 34,3
Bauer Media 24,8 24,8 24,8 23,1
MTG 16,9 18,3 19,0 17,8
SR P1 13,7 14,1 14,2 14,5
SR P2 2,5 2,3 2,9 2,4
SR P3 15,8 12,8 13,1 12,1
SR P4 39,2 39,3 39,0 37,7
Mix Megapol 17,4 16,8 16,3 15,3
Rix FM 11,0 12,0 12,6 11,9
NRJ 5,7 6,7 6,3 6,1
Rockklassiker 3,1 2,6 3,1 3,0

Sifforna redovisar daglig räckvidd.

kantarsifo
Mer:
Kantar Sifos sida om PPM

Share