Lyssnarsiffror vecka 50 2019: Musikhjälpen lyfte P3

P3-evenemanget Musikhjälpen lyfte förra veckan P3-s dagliga räckvidd med 4 procentenheter till 12,5 procent. Det är en tiondels procentenhet mindre än vid förra årets Musikhjälpen.

Mix Megapol och Star FM konkurrerar i år med snarlika julmusikformat. Hittills är det Mix Megapol som lyckats bäst. Kanalen har sedan övergången till julmusik 22 november ökat sin dagliga räckvidd med 1,4 procentenhet. Star FM, som började med julmusik en vecka tidigare, har inte lika positiva resultat av det tillfälliga formatet. Som bäst har Star nått 7,1 procent i daglig räckvidd vecka 48, vilket är 7 tiondelar bättre än före förändringen.

Daglig räckvidd anger andelen lyssnare som en genomsnittlig dag har lyssnat på en radiokanal minst tre sammanhängande minuter. Måttet anges i procent av befolkningen.

Sveriges Radio total samlar lyssnandet på P1, P2, P3 och P4. Bauer Media total samlar lyssnandet på Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker. NENT Group total samlar lyssnandet på Rix FM och Star FM. Privat lokalradio total samlar Bauer Media total och NENT Group total. Totalsiffrorna avser utöver de större, i tabellerna särredovisade, kanalerna även ett antal mindre kanaler som Sveriges Radio, Bauer och NENT sänder lokalt via FM och/eller via webb.

Mer:
Kantar Sifos PPM-undersökning

Share