Nu är det klart vilka sex bidrag som tävlar i Guldörats kategori för Årets ljudkampanj, som introducerades förra året i samband med att ett kommersiellt spår infördes på Guldörat-dagen.
Priset delas ut 18 oktober på Vasateatern i Stockholm och ska gå till ”en kund som under året skapat en ljudkampanj för radio och/eller podd med fokus på kvalité, resultat, effekt, innovation och känsla”. Vinnaren utses av en specialjury.
Årets nominerade kampanjer är ”Gör sommaren till ett äventyr” från Naturkompaniet, ”Projekt självkänsla: Detox Your Feed” från Dove, ”Rockstjärna för en dag!” från Nordax bank, ”Stora lilla intervjun” från Barncancerfonden, ”Sound Driving” från ST1 och ”Hormonguiden” från Gedeon Richter.
Det kommersiella spåret modereras som förra året av Stefan Widar, som är försäljningschef på Fluid. Bland programpunkterna finns presentationer av innovativa och kreativa kampanjer från året som gått, en panel med säljdirektörer om hur man maximerar sin marknadsföring i ljudmediet och ett samtal mellan poddkreatörer och annonsörer om långsiktiga samarbeten.