Guldägget till Åhléns

Åhléns-spoten Pris-tourettes blev årets radiovinnare på Guldägget.

Pris-tourettes producerades av reklambyrån King och produktionsbolaget Flickorna Larsson. Motiveringen för guldägget är ”Tjatig och irriterande radioreklam ska man ju akta sig för att göra sägs det. Men det beror förstås på hur tjatig och irriterande. Är man nåt rent överjävligt tjatig och irriterande visar det sig nämligen att det blir jätterolig och bra radioreklam. Hatten av för det”.

King fick även ett silverägg för Slurp, som gjordes för Max och producerades av Delorean. Dessutom delades diplom ut till Riksgäldens Dåliga förlorare av Storåkers McCann och Beppo, McDonald’s El Maco av DDB Stockholm och Flickorna Larsson samt Folkoperans Glada änkan av Lowe Brindfors och Flickorna Larsson.

Sveriges Radio i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors fick två diplom: i kategorin interaktivt för Sveriges skönaste dialekt 2008 och i kategorin media för Programhittaren.

Lyssna på de belönade spotarna på http://guldagget.se/2009/.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share

One Comment