Guldägg till Försvarets radiokampanj

Årets radiovinnare på Guldägget-galan blev Försvarets Rekrytering 2009.

Kampanjen gjordes av reklambyrån DDB Stockholm och produktionsbolaget Flickorna Larsson, som för övrigt fanns bakom tre av de sex nominerade radiobidragen.

Silverägget gick till SAS för radiokampanjen Spotify – Ta hand om din tid, med CP+B Europe som byrå och Sensaytion som produktionsbolag.

Radiotjänst vann förra året ett guldägg i filmklassen för Tack. Den här gången fick Radiotjänst två silverägg: i eventkategorin för Sveriges största flashmob, som gjordes tillsammans med Initiative Universal, och i den interaktive kategorin för den uppmärksammade webbkampanjen Hjälten av Draft FCB.

Sveriges Radio fick ett silverägg i mediekategorin för kampanjen Podradio, som gjordes med Forsman & Bodenfors och Rebenga. Public service-kollegerna på SVT vann PR-kategorin för Iphone-kampanjen Dear Steve Jobs, också av Forsman & Bodenfors.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share