Framgångspodden går från Bauer till Acast

Alexander Pärleros. Foto: Acast.

Alexander Pärleros väljer att flytta sin intervju- och affärspodd Framgångspodden till Acast. De senaste åren har podden funnits på Bauer-plattformen Podplay där den nått över 2 miljoner lyssningar i månaden.

”Detta är en stor seger för oss som bolag och ett bevis på att vårt erbjudande gentemot kreatörer fungerar och är rätt. Inte nog med att Framgångspoden kompletterar vår existerande portfölj inom business-segmenetet för svenska annonsörer, podden bidrar även till en enorm tillväxt i vår katalog av shower och genererar miljontals nya lyssningar till nätverket vilket i sin tur bidrar till större intäktsmöjligheter” säger Frida Klevemark, som är innehållschef på Acast i Sverige.

Framgångspodden startades 2015 av entreprenören Alexander Pärleros, som sedan dess gjort intervjuer med över 500 personligheter, kändisar och makthavare. Nu är målet att tillsammans med Acast expandera i Norden med fler nordiska och internationella gäster, nya segment i podden och mer kreativa varumärkessamarbeten.

”2021 har varit ett fantastiskt år för Framgångspodden och nu när vi har ingått i ett partnerskap med Acast – och teamet kring podden har vuxit sig både större och starkare – ser vi fram emot att nå helt nya höjder tillsammans under 2022. Acast besitter en otrolig kompetens för att hjälpa oss nå dit och vi ser fram emot att fortsätta utveckla formatet och ytterligare skala upp för att skapa ännu mer värde för lyssnarna tillsammans med dem” säger Alexander Pärleros.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share