Framgång för Rockklassiker i Malmö

SBS Radios etablering av Rockklassiker i Malmö ser ut att lyckas. I sin andra TNS-SIFO-undersökning ökar Rockklassikers dagliga räckvidd från 6,3 till 8,1 procent.

Sveriges Radios lokala hiphop-kanal Din Gata fortsätter långsamt uppåt och når nu 5,2 procent av befolkningen i Malmö/Lund-regionen.

P4 Radio Malmöhus ligger kvar på 25 procent, vilket gör kanalen till den överlägset största i Malmö/Lund. P1 ökar 0,9 procentenhet till 11,7 procent, medan P3 backar till 9,1 procent.

Rix FM är tillbaka som populäraste reklamradio med 9,2 procent och går därmed förbi Mix Megapol, som går ned till 8,8 procent. NRJ ökar en procentenhet till 7,5 procent.

Guldkanalen 102,6, som tidigare hette Favorit 102,6, stiger något till 3,5 procent, medan dansmusikstationen Fun Radio går ned till 0,8 procent.

2008-42009-12009-22009-32009-4 
71,672,172,271,673,3Radio totalt
45,447,748,346,446,5Sveriges Radio totalt
27,225,925,325,927,9Privat lokalradio totalt
4,84,86,36,86,8Närradio totalt
11,011,411,310,811,7SR P1
1,61,31,41,71,5SR P2
10,210,711,39,99,1SR P3
24,125,325,725,025,0SR P4 Radio Malmöhus
4,34,34,75,05,2Din Gata 100,6
5,24,24,2--The Voice of Hiphop & RnB 106,1
6,38,1106,1 Rockklassiker Malmö
9,79,110,89,68,8Mix Megapol 107,0
7,16,75,86,57,5NRJ 105,2
8,89,29,79,19,2106,7 Rix FM
-0,71,01,10,8Fun Radio 95,3 Skåne
3,02,12,73,23,5Guldkanalen 102,6 Malmö/Lund
Share