WNYC-s tre public service-kanaler i New York står fortfarande för bara drygt fem procent av radiolyssnandet. Men lyssnandet på public service har mer än fördubblats det senaste året.
I den senaste mätningen från Arbitron har WNYC-s huvudkanal, WNYC-FM, en marknadsandel på 2,1 procent. För ett år sedan var motsvarande siffra 1,2 procent.
I somras köpte WNYC den klassiska musikanalen WQXR från New York Times, som startade stationen redan 1944. Trots att kanalen sedan i oktober finns på en sämre sändare i New Jersey har den lyckats behålla publiken och har nu 2,1 procent av lyssnandet, alltså lika mycket som WNYC-FM. Slutligen ligger mellanvågskanalen WNYC-AM ganska stabilt på 1 procent.
Etta i New York är fortfarande Clear Channels AC-station Lite FM med 7,7 procent. Det är lägre än i december, då stationen nådde 9 procent tack vare ett tillfälligt julmusikformat.
De största vinnarna i januarimätningen är nyhets- och talkanalerna WABC-AM och WCBS-AM, som hade svaga siffror i december. De delar nu tredjeplatsen och ökar båda från 3,8 till 4,5 procent.