Flickorna Larsson dominerar Guldägget

Produktionsbolaget Flickorna Larsson i Stockholm står bakom tre av de fem radiospotar som har nominerats till årets Guldägget.

Beppo och Delorean finns representerade med varsitt bidrag i reklamtävlingen, som avgörs den 2 april på Konserthuset i Stockholm.

Här är årets nomineringar i radiokategorin:

– ”Dåliga förlorare” för Riksgälden av reklambyrån Storåkers McCann och produktionsbolaget Beppo.

– ”El Maco” för McDonald’s av OMD Sweden och Flickorna Larsson.

– ”Glada änkan” för Folkoperan av Lowe Brindfors och Flickorna Larsson.

– ”Pris-tourettes” för Åhléns av King och Flickorna Larsson.

– ”Slurp” för Max av Delorean.

Förra året gick ett guldägg i radiokategorin till ”Alkoholhjälpen”, som gjordes av Le Bureau för Alkoholkommittén.

Public service-bolagen finns med i flera av de andra kategorierna. Radiotjänst har nominerats för ”Tack” av Draft DCB i filmklassen, SR-s ”Sveriges skönaste dialekt” av Forsman & Bodenfors har chans att vinna pris för bästa ”interaktiva sajt” och SR-s ”Programhittaren” (också av Forsman & Bodenfors) finns med i mediekategorin.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share