De talar på Radio- och poddagen

Torben Brandt och Linda Green har workshops på Radio och poddagen.

Programmet för branschkonferensen Radio- och poddagen 8 december börjar bli klart.

Det blir workshops med den danska dokumentärskaparen Torben Brandt, som demonstrerar sin intervjumetod ”The Moment Interview”, samt BBC:s tidigare chef för kreativt ledarskap Linda Green, som med sina ”fyra R” ger tips om hur man skapar vinnande idéer.

Erik Niva och Håkan Andreasson från podden When We Were Kings presenterar sin poddresa. Det gör också Emilie Olsson, som ligger bakom podden Älskade psykopat.

När det gäller reklam, visar Tor Rauden Källstigen från All Ears de största poddannonsörerna och Martin Andreasson från Howcom ger sin bild av varför radion har en så liten andel av reklaminvesteringarna.

Sveriges Radios analyschef Ulf Dalquist avslöjar detaljer från en ny studie som visar lyssningen på radio, podd, ljudböcker och strömning. Tine Godsk Hansen från danska DR berättar om vad som driver poddlyssningen.

Det blir dessutom en spaningsdiskussion under ledning av Ola Lustig från Rix FM, liksom den traditionella VD-debatten med chefer från Sveriges Radio, Bauer, NENT, Acast och Spotify.

Fler programpunkter tillkommer under de närmaste dagarna. Mer om Radio- och poddagen finns på radioakademin.org.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share