Idag presenterade mediekoncernen Bauer Media en helt ny grafisk profil, som rullas ut under det närmaste året. Den nya logotypen beskrivs som lättigenkännlig med tydliga färger och en enkel typografi.
Profilen har tagits fram i samarbete med designbyrån Mutabor, som tidigare har arbetat med varumärken som Adidas, Audi, BMW, Bosch, Daimler, Huawei, Porsche och Vodaphone.
”Vi är stolta att kunna visa vår nya profil som uppmärksammar vår förändringsresa, får oss att fortsätta vårt arbete och vara stolta över vår 150-åriga historia” säger Bauer Medias ägare och koncernchef Yvonne Bauer i ett pressmeddelande.
”Tillsammans har vi skapat ett framtidsinriktat designsystem som ska kunna upplevas på varje ställe där varumärket finns och som återspeglar nästa generation Bauer Media: ett kreativt centrum som hyllar mångfald, inspirerar och berikar vardagen på en helt ny nivå” säger Heinrich Paravicini på Mutabor.