Bauer Media lanserar den nya marknadsplatsen Audio XI på åtta av sina nio marknader, bland annat i de nordiska länderna.
Enligt ett pressmeddelande från Bauer Media kan annonsörer via marknadsplatsen nå 75 miljoner unika användare av ljudprodukter från Bauers och bolagets samarbetspartners. Kampanjer kan skräddarsys efter geografi, typ av innehåll och plattform.
”Med lanseringen av Audio XI i Sverige så tar vi digital ljudannonsering till en helt ny nivå. Denna plattform förenklar köpprocessen och gör det enklare för annonsörer att använda ljudets kraft för att nå engagerande målgrupper. Vi är jätteglada och stolta att påbörja detta nya kapitel för Bauer Media Audio Sverige” säger Johnny Strömgren, som är sales director på Bauer Media Audio Sverige.
”Lanseringen av Audio XI i Sverige är ett stort steg för hur vi levererar digital ljudannonsering. Med sin intuitiva design och stora utbud av format ger Audio XI annonsörer möjlighet att engagera publiken med effektfulla, kreativa kampanjer. Vi är glada att få se hur den här plattformen kommer att omdefiniera hur varumärken får kontakt med lyssnare över hela landet” säger Bodil Ehlers, co-CEO på Bauer Media Audio Sverige.