Bästa mars-månaden någonsin för radioreklamen

Mediebyråerna förmedlade radioreklam för 48,6 miljoner kronor under mars. Det är den högsta siffran någonsin för radioreklamen under månaden mars och innebär en uppgång med hela 53,8 procent sedan mars förra året.

Den totala reklammarknaden steg samtidigt med 2,2 procent.

”Medieinvesteringarna fortsätter att öka. Totalt har mediebyråerna köpt annonsutrymme för drygt 3,6 miljarder kronor under årets första kvartal, vilket innebär en ökning om 4,3 procent och det starkaste första kvartalet sedan mätningarna startades. Annonskonjunkturen är fortsatt mycket stark och inga tecken på avmattning kan skönjas. Radio är månadens stora vinnare och kategorin slår all-time-high för mars månad. Det kommer att bli intressant att följa radiomediet kommande månader då kategorin möter mycket starka siffror från 2017” säger Staffan Slörner, som är VD för Sveriges Mediebyråer.

Mer:
Mediebyråbarometern (PDF)

Share