9 procent av befolkningen valde att följa finalen i fotbolls-EM via P4, enligt preliminära siffror. Det motsvarar 710 000 lyssnare, vilket är 50 procent än det normala lyssnandet på P4 på sen kvällstid. TV4-sändningen från EM-finalen sågs av 2,31 miljoner.
Den senaste PPM-mätningen från TNS-Sifo visar också att populariteten för Sommar i P1 håller i sig. Programmet bidrar till att P1 ökade från 13,8 procent vecka 25 till 16,6 procent vecka 26. Det gör att P1 har gått om både Mix Megapol och P3 och nu är landets näst största radiokanal.
Station | 2016-22 | 2016-23 | 2016-24 | 2016-25 | 2016-26 |
Radio Total | 73,8% | 73,6% | 72,1% | 69,0% | 71,4% |
Privat lokalradio Total | 37,8% | 37,2% | 36,9% | 33,7% | 35,8% |
SR Radio Total | 58,5% | 58,0% | 58,2% | 55,5% | 57,7% |
Bauer Media Total | 27,5% | 27,3% | 26,3% | 24,5% | 25,7% |
MTG Radio Total | 17,9% | 16,9% | 18,2% | 15,3% | 17,3% |
P1 | 14,3% | 13,5% | 12,9% | 13,8% | 16,6% |
P2 | 3,0% | 2,7% | 2,4% | 2,5% | 2,5% |
P3 | 17,0% | 16,0% | 16,2% | 15,1% | 15,3% |
P4 | 40,0% | 41,2% | 43,6% | 39,7% | 40,5% |
Mix Megapol | 17,7% | 17,0% | 16,5% | 15,4% | 16,1% |
RIX FM | 12,9% | 11,9% | 12,5% | 10,9% | 12,0% |
NRJ | 10,2% | 9,6% | 10,0% | 8,2% | 9,1% |
Rockklassiker | 3,4% | 3,0% | 2,8% | 3,5% | 3,2% |