Volt vann två priser i Cannes

voltcanneslions

Stockholms-byrån Volt vann två priser på reklamfestivalen i Cannes.

Det blev ett silver i kategorin ”Radio: Use of Music” och ett brons i ”Radio: Retail” för Hemglass-kampanjen ”Bjud de små på en stor upplevelse”. I kampanjen, som i våras belönades med ett Guldägg, tolkas Hemglass-signaturen av Tjeckiens Nationella Symfoniorkester och Adolf Fredriks gosskör.

”Det här känns overkligt roligt. Det är så klart helt fantastiskt och det är en historisk dag för Volt. Cannes Lions är en så stor och svår tävling med mycket bidrag så därför känns det nästan lite overkligt att vi gått hela vägen och dessutom vunnit två lejon. Det är jättejättehärligt!” säger Volts VD Henrik Stampe.

Lyssna och se Volts spot.

Grand Prix i radiokategorin gick till Soundcloud-producerade ”The Berlin Wall of Sound – The Most Unbearable Radio Ad” som berättar om Berlin-muren och är 7 minuter och 32 sekunder lång.

Se inslag om hur The Berlin Wall of Sound gjordes här.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share