Lotta Carlson ny försäljningsdirektör på Bauer

lottacarlson

Bauer Media Group har rekryterat Lotta Carlson som ny försäljningsdirektör. Hon börjar 1 december och ersätter Andreas Timdahl, som i somras meddelade att han slutar.

Närmast har Lotta Carlsson varit ”head of digital ads & offers” på Seamless Payments, där hon ansvarat för bolagets annonsintäkter. Innan dess hade hon ansvar för Röda Korsets samarbete med företag. Hon har även arbetat nästan tio år inom MTG-koncernen.

”Vi är naturligtvis mycket nöjda att kunna rekrytera Lotta Carlson. Hon har en bred erfarenhet både från köp- och säljsidan med en stor förståelse för den digitala affären. Hon har också det strategiska synsätt och de ledaregenskaper som krävs för att fortsätta att utveckla vår försäljningsorganisation” säger Bauers VD Staffan Rosell i ett pressmeddelande.

”Det ska bli enormt kul att komma till Bauer Media som har stark medvind just nu. Investeringarna i radio ökar kraftigt och jag tror att man kan förstärka den positiva utvecklingen med ett ökat digitalt fokus och genom att arbeta ännu närmare mediebyråer och större annonsörer” säger Lotta Carlson.

Andreas Timdahl finns kvar på Bauer Media året ut för att ”säkerställa 2015 och starten på 2016”. Därefter startar han ett eget bolag, efter drygt tio år som Bauer Medias försäljningsdirektör. Bolaget ska hjälpa medier – främst på de lokala marknaderna i Norden – att öka sin försäljning.

”Det har varit en fantastisk resa, från att vara en klar tvåa till att idag vara marknadsledare för ett medium som förtsätter att öka kraftigt. Sedan jag startade har vi tripplat vår omsättning. Våra förvärv och ägarbyten under årens lopp har sporrat mig att fortsätta utmana och vi som bolag har verkligen lyckats. Ljudet har funnit sin plats och ökar” säger Andreas Timdahl.

”Marknadsandelarna har stärkts år efter år, såväl ekonomiskt som lyssnarmässigt. Vår största tillväxt har vi haft på den lokala marknaden där vi tagit stora andelar. På den nationella marknaden har vi ökat kraftigt genom vår starka produktportfölj och som samtidigt visualiseras genom radions fantastiska mätsystem, PPM” fortsätter Andreas Timdahl som hyllar Bauers säljkår.

”Utan vår fantastiska säljkår, som jag vill prisa för deras fantastiska insatser, skulle denna resa aldrig varit möjlig. Jag är övertygad om att radion som medium, med sina aktiva säljare, kommer att kapa åt sig än mer av marknadens investeringar” avslutar Andreas Timdahl.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share