WTF with Marc Maron, som är en av världens största poddar, ansluts till Acast.
Det nya treåriga avtalet innebär att Acast från juli sköter både hostning, marknadsföring, distribution och försäljning åt WTF, som har cirka 55 miljoner lyssningar per år – framförallt i Nordamerika. Dessutom kan podden använda Acast+, med möjlighet att ta betalt för reklamfria, utökade eller extra avsnitt.
Marc Maron startade WTF 2009 och har sedan dess bland annat gjort intervjuer med Barack Obama, Kate Winslet, Keith Richards, Nicole Kidman, Stacey Abrams och Robin Williams. Podden kommer även i fortsättningen att publiceras två gånger i veckan på alla plattformar.
Acasts VD Ross Adams ser avtalet med Marc Maron som ett sätt att förstärka Acast på den nordamerikanska marknaden.
”Att vi nu ingår ett avtal med podcastgiganten Marc Maron är en seger för oss som bolag och för det öppna podcastlandskapet, då podcasten blir tillgänglig för alla människor, överallt och dessutom på den podcastplattform de själva föredrar. WTF with Marc Maron är en av de största podcastshowerna i världen och Maron är en av de bästa programledarna i branschen. Partnerskapet innebär att vi nu tar ytterligare ett rejält kliv framåt på den nordamerikanska marknaden och adderar miljontals lyssningar och förstärker vårt varumärke där samtidigt som vi ska bidra till att utöka Marc Marons lyssnarbas över hela världen” säger Acasts VD Ross Adams.