4,6 procent av befolkningen lyssnar på webbradio en genomsnittlig dag, enligt Sifo-mätningen som släpps idag. Det är en ökning med 0,2 procentenhet sedan den förra undersökningen och med 0,9 procentenhet på ett års sikt.
Sveriges Radios webbradio ökar från 1,8 till 2,2 procent, medan reklamradion minskar från 2,1 till 2,0 procent.
På veckonivå ligger webbradions totala räckvidd på 15,2 procent, vilket är samma nivå som i förra mätningen men en uppgång med 0,6 procentenhet sedan förra året. Även här är Sveriges Radio med 9,6 procent större än reklamradion med 8,5 procent.
Populärast är webbradion i åldersgrupperna 20-34 år (7,1 procent i daglig räckvidd) och 35-49 år (7,2 procent). Däremot är intresset inte lika stort i åldersgruppen 9-19 år, där 4,7 procent lyssnar.