Entercom, som är USA:s näst största radiobolag med 235 stationer, byter redan idag namn till Audacy. Internetplattformen Radio.com kommer också att heta Audacy.
”Vi har utvecklats till en mycket bättre organisation. Det är därför dags att omfamna ett nytt namn och varumärke som bättre speglar vad vi har blivit och vår vision inför framtiden. I namnet Audacy finns vår dynamiska kreativitet, utmärkta innehåll och innovativa anda när vi nu bygger landets bästa plattform för ljudinnehåll och nöje” säger David Field, som är ordförande, president och koncernchef för Audacy.
Entercom har de senaste åren expanderat kraftigt, bland annat genom köpet av CBS Radio 2017. På poddsidan har bolaget köpt upp Podcorn, Cadence 13 och Pineapple Street Studios. Dessutom har bolaget givit sig in i festivalbranschen.
I samband med namnbytet avslöjar Audacy satsningar på nya exklusiva poddar, bland annat med Boomer Esiason och Big Tigger. Dessutom inleds ett samarbete med Bet MGM om sportvadslagning.