Strategiskt avtal mellan Acast och Luminary

Matt Sacks. Foto: Acast.

Acast har ingått ett strategiskt partnerskap med pocastnätverket Luminary. Syftet är att öka räckvidden för några av Luminarys poddar.

Via Acast gör Luminary sex poddar tillgängliga för lyssnare på alla podcastplattformar. Acast fungerar som exklusiv partner för intäkterna. Luminary börjar dessutom använda sig av Acasts prenumerationslösning Acast+ Access.

”Luminary grundades med en vision om att producera högkvalitativa program som berör lyssnarna. Vårt partnerskap med Acast gör det möjligt för oss att framhäva banbrytande innehåll, som den stjärnspäckade intervjuserien Under the Skin med Russell Brand och Joking Not Joking med Mo Amer och Azhar Usman, samtidigt som vi ger dessa kreatörer – och deras utmärkta produktioner – en möjlighet att nå den breda publik de förtjänar” säger Matt Sacks, som är medgrundare och ordförande för Luminary.

Luminary startades 2019 och erbjuder exklusivt till sina prenumeranter via sin egen app och via Luminary-kanalen på Apple Podcasts.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share