NENT och Sörmlands Media inleder ett samarbete, som innebär att Sörmlands Media får ansvar för att sälja lokal reklam i Rix FM och Star FM i Nyköping, Trosa, Gnesta, Katrineholm och Flen.
”Vi vet att ett starkt lokalt mediehus med ett etablerat förtroende hos både läsare och annonsörer är en stor konkurrensfördel för oss. Samtidigt kan nu Sörmlands Media erbjuda sina annonsörer flera olika marknadsföringskanaler som i kombination blir svårslaget” säger NENT-s radiochef Christer Modig.
”Vi är jätteglada över det förtroende NENT Group get oss, då Rix FM är en av de största radiokanalerna i Sverige och Star FM växer snabbt. För oss innebär samarbetet att vi kan erbjuda våra kunder en än mer komplett mediemix, och befästa vår position som den starkaste marknadsföringspartnern för det lokala näringslivet” säger Jimmie Näslund, som är VD för Sörmlands Media.
Sörmlands Media har 200 anställda och ger ut dagstidningarna Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren sex dagar i veckan med en total upplaga på 51 800 exemplar.