LYSSNA DIREKT:  Sveriges Radio P1 ¦ P2 ¦ P3 ¦ P4 ¦ P4 Plus ¦ Din Gata ¦ P6 ¦ P2 Musik ¦ Radioapans knattekanal ¦ SR Sápmi ¦ SR Sisuradio ¦ P4 Blekinge ¦ P4 Dalarna ¦ P4 Gotland ¦ P4 Gävleborg ¦ P4 Göteborg ¦ P4 Halland ¦ P4 Jämtland ¦ P4 Jönköping ¦ P4 Kalmar ¦ P4 Kristianstad ¦ P4 Kronoberg ¦ P4 Malmöhus ¦ P4 Norrbotten ¦ P4 Sjuhärad ¦ P4 Skaraborg ¦ P4 Stockholm ¦ P4 Sörmland ¦ P4 Uppland ¦ P4 Värmland ¦ P4 Väst ¦ P4 Västerbotten ¦ P4 Västernorrland ¦ P4 Västmanland ¦ P4 Örebro ¦ P4 Östergötland ¦ NENT Rix FM ¦ Star FM ¦ Bandit Rock ¦ Lugna Favoriter ¦ Power Hit Radio ¦ Bauer Media Group Mix Megapol ¦ Svensk Pop ¦ Lugna Klassiker ¦ Mix Megapol Göteborg ¦ NRJ ¦ Rockklassiker ¦ The Voice ¦ Radio 107.5 ¦ Vinyl FM ¦ Kommersiell radio Retro FM (Malmö) ¦ Närradio Dixie Radio (Stockholm) ¦ Fun Radio (Malmö) ¦ Guldkanalen (Helsingborg) ¦ Guldkanalen (Malmö) ¦ Hit City (Landskrona) ¦ Karlstads Nya Radio ¦ Pop & Rock (Vännäs, Lycksele, Uppsala) ¦ Radio Active (Ystad) ¦ Radio Prime (Strömstad) ¦ Radio Siljan (Mora) ¦ Radio Viking (Ekerö) ¦ Rocket 95.3 (Stockholm) ¦ Skärgårdsradion (Värmdö) ¦ Sveriges Kristna Radio (Stockholm, Södertälje, Kristianstad) ¦ Studentradio Pite FM ¦ Radio AF (Lund) ¦ Radio Båstad ¦ Studentradion 98,9 i Uppsala ¦ Webbradio BPM Malmö ¦ Country Rocks ¦ Dansbandsdax ¦ Dansbandskanalen ¦ Distfm.se ¦ Guldkanalen 60-tal ¦ Guldkanalen 70-tal ¦ Guldkanalen 80-tal ¦ Guldkanalen 90-tal ¦ Kanal Rewind ¦ Radio 50 Plus ¦

P4 fick reklampriser för ”fulländat projekt”

P4-s videokampanj ”Hela Sveriges Radio” fick två förstapriser på reklambranschens prisutdelning Guldägget. ”Hela Sveriges Radio” vann Guldägget i kategorierna digitalt och onlinefilm.

För digitalt-kategorin lyder juryns motivering ”Att omsorgsfullt mejsla ut reklamfilm som är 640 timmar lång i 1 440 olika versioner som avnjuts på endast 120 sekunder, utan att någon av de 640 timmarna tagits bort? Det strider för oss vanliga dödliga mot fysikens lagar. Men det gör det uppenbarligen inte för årets synnerligen värdiga Guldäggs-vinnare i kategorin Hantverk. Vinnare är nämligen Sveriges Radio P4 med det i alla avseenden fulländade projektet ”Hela Sveriges Radio””.

”En berättelse om tid – som låter sig ta sin tid. 640 timmar, på två minuter. Ett Sverige idag, som är precis vad det är. Och det är, precis, så här. En visuell dikt om ljud är årets vinnare i onlinefilm – ”Hela Sveriges Radio” skriver juryn i onlinefilm-kategorin.

P4-kampanjen gjordes med hjälp av byrån Uncle Unicorn och produktionsbolaget Folke Film.

Audio-kategorin vanns av kampanjen ”The Voice of Change” för Europride 2018 av byrån Åkestam Holst. Motiveringen lyder ”Guldägget i kategori audio går till 30 sekunder ljud, 30 sekunder ljud som berättar en 6 månader lång historia. Dessa 6 månader kryper sedan in under huden och lämnar oss förstummade och även något avundsjuka över att inte vi hade hittat på och genomfört denna bomb till idé. Grattis Europride 2018 och Åkestam Holst”.

Mer:
Se P4-kampanjen här.

REKLAMSTATISTIK

-19,2 %

Mediebyråbarometern, februari 2020

RADIOJOBB

KALENDER

2-3 sep Radiodays Asia, Kuala Lumpur.
17 sep Radio- och poddagen 2020, Stockholm.
26 okt Podcast Day, London.
29-30 okt Radiodager, Oslo.
13-15 dec Radiodays Europe, Lissabon.