SBS Radio utökar med tio nya tjänster på sälj-, ekonomi-, webbradio- och teknikavdelningarna.
Louise Lundgren har internrekryterats till ny avdelningschef för ”creative sales”, som även förstärks med Pontus Rönnqvist från MEC.
”Jag är oerhört glad att Louise blir chef för creative sales. Efterfrågan hos våra annonsörer av kreativa upplägg växer för varje dag och Louise är helt rätt att leda den avdelningen” säger SBS Radios försäljningsdirektör Andreas Timdahl.
Thomas Tjust har anställts som ny nyckelkundssäljare. Han kommer senast från MTG, där han sålt radio, TV och webb. Jenny Söderquist återkommer till SBS Radio som ansvarig för PPM (elektronisk lyssnarmätning) och planning-avdelningen. Hon har senast varit på Business Analyze.
Radioplay förstärks med Andreas Yanellos (product manager), som närmast varit online sales manager på MTG, och säljarna Felicia Lagerwall och Alexander Arrefeldt. Josefina Morström från Sveriges Radio blir development manager på Radioplay.
”Det ska bli extremt kul att vara med om nästa stora steg för radion i den digitala världen. I mina ögon (och öron) har Radioplay en enorm potential med sin blandning av traditionell radio och allt dess innehåll tillsammans med webbens styrka där lyssnaren själv kan göra ett aktivt val gällande musiken” säger Andreas Yanellos.
På ekonomiavdelningen är Helena Dalenius, senast på BDO Stockholm, ny. Slutligen blir Teemu Korhonen transmission manager med ansvar för utsändningen av alla SBS Radios stationer.