Lyssnandet på webbradio har gått ned från 4,4 till 4,2 procent, enligt den senaste lyssnarmätningen från TNS SIFO.
På ett års sikt har webbradions dagliga räckvidd ökat med en halv procentenhet. Men det är fortfarande en bit kvar till de 4,8 procent som nåddes i tredje mätningen förra året.
På veckonivå ligger webbradiolyssnandet kvar på 15,2 procent. Det är högre än för ett år sedan, då motsvarande siffra var 13,9 procent. Men även här gav tredje mätningen 2009 ett bättre resultat med 17,7 procent.
Populärast är webbradion i åldersgruppen 20-34 år, där 6,8 procent lyssnar via internet en genomsnittlig dag. 5,3 procent av männen och 3 procent av kvinnorna lyssnar på webbradio.
Reklamradion har en daglig räckvidd på 1,9 procent, medan Sveriges Radio når 1,6 procent. Men SR-s veckoräckvidd har stigit till 9,2 procent samtidigt som reklamradion har minskat till 9,1 procent.