Lyssnarsiffror vecka 50 2022: Musikhjälpen ökade lyssningen på P3

P3 var Sveriges tredje populäraste radiokanal förra veckan, tack vare Musikhjälpen som pågick under större delen av veckan. Den dagliga räckvidden steg från 7,5 till 10,7 procent. Det är på samma nivå som vecka 50 förra året. Den genomsnittliga lyssnartiden utökades med 20 minuter till 86 minuter och andelen av radions totala lyssnartid växte från 6,8 till 11,9 procent.

Daglig räckvidd anger andelen lyssnare som en genomsnittlig dag har lyssnat på en radiokanal minst tre sammanhängande minuter. Måttet anges i procent av befolkningen.

Sveriges Radio total samlar lyssnandet på P1, P2, P3 och P4. Bauer Media total samlar lyssnandet på Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker. Viaplay Group total samlar lyssnandet på Rix FM och Star FM. Privat lokalradio total samlar Bauer Media total och Viaplay Group total. Totalsiffrorna avser utöver de större, i tabellerna särredovisade, kanalerna även ett antal mindre kanaler som Sveriges Radio, Bauer och Viaplay sänder lokalt via FM och/eller via webb.

Mer:
Kantar Sifos PPM-undersökning

Share