Högsta kommersiella andelen för Mix Megapol sedan 2018

Anna Rastner. Foto: Bauer Media.

Juli blev en bra månad för Mix Megapol och Rockklassiker, enligt ett pressmeddelande från Bauer Media.

Mix Megapol, som under sommaren enbart har spelat musik på svenska, hade en kommersiell andel i juli på 27,7 procent, vilket är den högsta siffran sedan 2018. Rockklassikers andel på 13,1 procent är den högsta någonsin för en sommarmånad. Bauer Medias kommersiella marknadsandel var i juli 63,3 procent efter att ha ökat med 5,2 procent sedan årsskiftet.

”Sommaren har de senaste åren varit starka månader för radio och det är extra roligt att så många lyssnare valt att spendera sin sommar med just vårt innehåll. Tendensen med ökade marknadsandel har vi dock sett under hela 2024, vilket är ett gott betyg till vårt arbete med att erbjuda våra lyssnare ett kvalitativt innehåll” säger Anna Rastner, som är content director på Bauer Media Sverige.

”Konkurrensen om konsumenternas tid och framför allt lyssnarnas öron har vuxit de senaste åren. Sommarens resultat visar att vi har lyckats ta fram innehåll som intresserar våra lyssnare. Resultaten bekräftar vår tro på den ljusa framtiden för ljud och radio” säger Bauer Medias VD Bodil Ehlers, som började i början av juni.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share