Fördubblad vinst för NRJ Sweden

NRJ Swedens VD Richard Mazeret. Foto: NRJ Group.

NRJ Sweden gjorde en vinst på 19,2 miljoner kronor under 2023. Det är mer än en fördubbling sedan året innan då vinsten blev 8,8 miljoner.

Omsättningen steg samtidigt från 91,2 till 96,2 miljoner kronor.

”Den höga inflationen och det geopolitiska läget i världen påverkade bolaget något under 2023 då reklammarknaden inte helt återhämtat sig efter nedgången 2020” skriver NRJ Sweden i årsredovisningen.

Under 2023 lanserade NRJ Sweden sitt andra format Nostalgi, som sedan tidigare finns på DAB+, även på FM i Stockholm.

När det gäller framtiden skriver NRJ Sweden att samarbetsavtalet med Bauer Media ”framskrider enligt plan” och att NRJ jobbar kontinuerligt med att förbättra produkten där morgonshowen ges hög prioritet. Marknaden för radioreklam beskrivs som ”något avvaktande”. Det är enligt NRJ svårt att göra prognoser för marknaden eftersom ”annonsörer bokar kampanjer med förhållandevis kort varsel”.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share