2,18 miljoner lyssnade på P3:s 144 timmar långa direktsändning av Musikhjälpen under förra veckan. Det är 100 000 fler än förra året. Dessutom steg tittningen via SVT Play med 42 procent till drygt 5 miljoner timmar.
”Vi skapar Musikhjälpen tillsammans med publiken och därför är det extra kul att se att vi växer. P3 lägger hela tablåns 24 timmar om dygnet för låtönskningar, folkbildning och underhållning och det märks att publiken uppskattar det. Det är fantastiskt att se, både alla som engagerar sig men också engagemanget från hela produktionen bakom kulisserna” säger Simon Rosenqvist, som är projektledare för Musikhjälpen på Sveriges Radio.
”Verkligen roligt att få se detta stora intresse för Musikhjälpen. Redan förra året såg vi en ökning av tittandet på SVT Play men nu tar vi ännu ett steg. Engagemanget för insamlingen avspeglar sig i tittarsiffrorna så att få slå rekord även här känns väldigt bra” säger Karl-Johan Paulsson, som är projektledare för Musikhjälpen på SVT.