Byggvaruhus och Acast bygger poddstudio på en kvadratmeter

Tom Ljungqvist, Petter Engfors och Fritte Fritzon producerar poddar i en poddstudio som har byggts upp i Hornbachs Sundbyberg-varuhus. Foto: Acast.

Byggvaruhuset Hornbach tar hjälp av Acast i sin internationella kampanj ”Varje kvadratmeter förtjänar det bästa”.

Tillsammans med Acast har Hornbach byggt en podcaststudio på en kvadratmeter i Hornbach-varuhuset i Sundbyberg. Podduon Tom & Petter (Tom Ljungqvist och Petter Egnefors) och komikern Fritte Fritzon kommer att spela in avsnitt i studion till sina respektive poddar under kampanjperioden. Projektet går att följa i sociala medier på Hornbachs hemsida, där det även finns en steg-för-steg-guide om hur man själv kan bygga en poddstudio.

”Acast kan hjälpa kreatörer att gå från ett hobbyprojekt i lägenheten till att bli stora globala succéer. Att Hornbach vände sig till oss för att ta fram idéer för en global kampanj känns självklart och visar på den kreativa höjd som finns inom Acast Creative” säger Sofia Hellsten, som är creative director Nordics på Acast.

”Inom podcast kan du utbilda, engagera och väcka känslor. När podcasts engagerar en så stor del av vår befolkning finns det oändliga möjligheter att nå fram till såväl hemmafixare som proffs. Hornbach är byggvaruhuset där du hittar allt för dina projekt, med Acasts kreativa höjd och räckvidd får vi möjlighet att inspirera ännu flera till att våga förverkliga sina byggdrömmar – oavsett yta” säger Hornbachs marknadschef Andreas Larsson.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share