Brand New Content har fått i uppdrag av Radioakademin att producera Guldörat, branschdagen för radio och podd. Brand New Content, som bland annat har gjort TV-motsvarigheten Kristallen, kommer att producera seminarier, debatter och nätverkande på dagen samt den avslutande prisutdelningsgalan på kvällen.
Arrangören Radioakademin har dessutom infört nya priskategorier. En av de nya kategorierna är Årets ljudkampanj, som går till ”en kampanj som tagits fram för ljudmediet av en byrå eller en kund och som visar på kreativitet, innovation, särskild känsla och/eller effekt”.
”Vi satsar på en större och pampigare gala i år och har därför utökat prisbuketten med några helt nya prisktagorier men även ändrat i några av de gamla så att till exempel Årets intervju delas ut till både radio och podd. Att vinna Guldörat i en priskategori är både hedrande och ärofyllt, men dessutom får vinnaren ett vackert konstverk i guld och betong som konstnären Lars Hammarström har skapat” säger Radioakademins ordförande Helena Bremberg.
Guldörat-dagen, som tidigare hette Radio- och poddagen, äger rum 20 oktober. Prisutdelningen sker på Vasateatern i Stockholm.
Anmälningarna av bidrag till Guldörat ska vara inne senast söndag vid midnatt. De görs på Radioakademins hemsida radioakademin.org.