Bauer Media lanserar en gemensam nordisk annonsplattform för digitalt ljud. Via Bauer Audiostream ska annonsörer kunna boka direkta och programmatiska kampanjer i poddar och streamad radio.
I tjänsten ingår vid sidan av Bauer Media-plattformarna Radioplay och Podplay även Targetspot och poddnätverket Wondery.
”Vi accelererar vårt digitala erbjudande och med lanseringen av Bauer Audiostream som inkluderar Targetspot med Sonos och Deezer samt podcastnätverket Wondery, erbjuder vi digital ljudannonsering i riktigt stor skala. Detta förbättrar annonsörernas möjligheter och kompletterar vår redan marknadsledande position inom audio. Vårt digitala lyssnande ökar kontinuerligt både i streamad radio och poddar och är en viktig affär för oss framåt” säger Bauer Medias svenska VD Linda Palmgren.
Totalt har Bauer Audiostream en räckvidd på drygt två miljoner lyssnare.
”Bauer Audiostream erbjuder en transparent och säker annonsplattform för Nordens ledande ljudproducenter. Vi kommer erbjuda datadriven digital ljudannonsering. Detta ökar möjligheterna för annonsörer att nå stora målgrupper och kompletterar vår ledande radioverksamhet med 55 miljoner lyssnare varje vecka över hela Europa, vilket innebär att vi kan erbjuda det bästa av ljudannonsering och fördelarna med digital målgruppsstyrning” säger Jan Kumlin, som är director of digital advertising technology på Bauer Media.