Acast inför metod att byta ut sponsrat inlägg mot annons

Ross Adams. Foto: Acast.

Acast introducerar en ny automatiserad metod för att placera annonser i poddar. ”Interchangeable Ad Slots” kommer enligt Acast att öka utrymmesvolymen på Acast Marketplace med mer än en tiondel.

Med Interchangeable Ad Slots kan Acast automatiskt upptäcka om ett utrymme i ett sponsrat inlägg inte har sålts och sedan lägga in en vanlig poddannons i utrymmet. Metoden har testats den senaste tiden med en grupp poddkreatörer.

”Vi utvärderar ständigt produktförbättringar för att öka värdet på vår marknadsplats för våra annonsörer och därmed också intäktspotentialen för våra poddkreatörer. Utbytbara annonsplatser gör att vi kan fullfölja vårt uppdrag att bygga den mest värdefulla marknadsplatsen för podcasts på ett skalbart, automatiserat sätt” säger Acasts VD Ross Adams.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share