Radion är det traditionella reklammedium som klarar den globala ekonomiska krisen bäst, enligt ny internationell statistik från Nielsens Global Adview Pulse. Försäljningen av radioreklam gick ned med 2,5 procent under första kvartalet, skriver brittiska Media Week. I Europa…
Finsk majoritet mot ny medieavgift
En majoritet av finländarna är emot den nya medieavgift som ska ersätta TV-avgiften, skriver Hufvudstadsbladet. Enligt en undersökning som…
Notiser
>>> Kohlberg Kravis & Roberts, som tillsammans med Permira äger Pro Sieben Sat 1 och SBS, ger sig in…
Webbradioavtal i USA
Den amerikanska webbradion har slutit ett nytt musikersättningsavtal med skivbolagen. För två år sedan beslutade Copyright Royalty Board att webbradion…
NRJ lanseras i Kanada
NRJ Group börjar samarbeta med Astral Media Radio,…
Hälften lyssnar på radio i mobilen
53 procent av mobilanvändarna i Sverige lyssnar på radio i sin mobil, enligt en ny undersökning som gjorts…
Nielsen Music Control Airplay Chart
Erik Hassles Hurtful klättrar från tionde till sjunde plats på Nielsen Music Control Airplay, vilket är den bästa placeringen…
Nya EU-regler om public service
EU-kommissionen presenterade idag nya regler för statligt stöd till public…
Ingrid Wibom personaldirektör på SR
Ingrid Wibom blir ny personaldirektör på Sveriges Radio. Senast har Ingrid…
Norkring får belgisk DAB-licens
Norska Norkring får i uppdrag att planlägga, bygga och driva de nya digitala radio- och TV-näten i Flandern, den…
Australien får digital sportradio
Idag börjar det australiska public service-bolaget ABC sända digitalradio…