För första gången sedan september minskar mediebyråernas förmedling av radioreklam, enligt Mediebyråbarometern. I januari förmedlades radioreklam för 16,3 miljoner, vilket är 12 procent mindre än i januari 2009. Reklammarknaden i stort föll med 4 procent, enligt månadsstatistiken från Sveriges…
Ekot stärker webben
Sveriges Radio anställer tre nya webbspecialister, som placeras på Ekot men även ska arbeta för Radiosporten. En ny publikredaktör ska…
Lars Leijonborg aktuell som SR-ordförande
Den förra folkpartiledaren Lars Leijonborg föreslås bli ordförande för Sveriges Radio, uppger Ekot. Lars Leijonborg stöds av de socialdemokratiska…
Brody ger BBC ny form
Formgivaren Neville Brody är med när BBC tar fram…
Radioreklamen ned 11,9 procent
Reklamradion klarade sig något bättre än andra reklammedier under förra året, visar IRM-s statistik för 2009. Försäljningen av radioreklam…
James Cridland till Audioboo
James Cridland, som fram till i höstas var ”head of future media & technology” på BBC-s radiodivision, får nytt…
Moa Svan vikarierar i Morgonpasset
Martina Thun tar föräldraledigt från Morgonpasset i P3….
Danskt FM-tillstånd utlyst
Det danska kulturdepartementet har återutlyst tillståndet för landets sjätte FM-nät. Radio 100 FM lämnade i höstas tillbaka sin koncession för…
CBS Radio blockerar internetradio
CBS Radio har beslutat att begränsa tillgången till bolagets…
Negativ inflation ger sänkta radioavgifter
Reklamradions koncessionsavgifter sänks något i år, tack vare den negativa inflationen i Sverige. Stationernas koncessionsavgifter justeras efter konsumentprisindex…
BBC Trust vill ha mer kultur på Radio 2
BBC Radio 2 bör göra mer för sina äldre lyssnare och 6 Music måste öka sin lyssning. Det tycker…