Radioreklamen ökade 8,5 procent i världen förra året, enligt rapporten Nielsen Global Adview Pulse som bygger på reklamstatistik från 37 länder. Totalt steg reklaminvesteringarna i de traditionella medierna (TV, radio, dagstidningar och magasin) med 10,6 procent till 503 miljarder…
Förbättrad täckning för P4 Sörmland i Trosa
Teracom sätter i morgon igång en ny sändare för P4 Sörmland i Trosa kommun. P4 har länge haft problem med…
Bandit får Malmö-frekvens
MTG Radios rocknätverk Bandit Rock inledde idag testsändningar i Malmö-regionen. De nya…
Radionytts Twitter-vecka
Brittiska Bauer Radio har tagit bort sin geoblockering. Det har därför blivit möjligt att lyssna på exempelvis Kiss och…
Nielsen Music Airplay Chart
01(01) Robyn SJU VECKOR SOM ETTAIndestructible …
Radionytt Musik
De senaste spellistorna från Sveriges viktigaste radiostationer. rnm110422
Veckans adderingar
A: Adele Set Fire to the Rain, Lady Gaga…
John de Mol vill behålla RTL-aktierna
Efter onsdagens SBS-affär i Benelux blir mediemiljardären John de Mol delägare i Nederländernas två dominerande kommersiella TV-bolag. John de Mol…
Pro Sieben Sat 1 behåller SBS i Norden
Pro Sieben Sat 1 har bestämt sig för att behålla…
Radioreklamen växer snabbast
I mars förmedlade mediebyråerna radioreklam för 21,4 procent mer än i mars 2010, enligt Mediebyråbarometern. För första kvartalet blev…
Mer Cissi Wallin på Radio 1
Radio 1 utökar sändningstiden för Cissi Wallin, som från och med den första veckan i maj kommer att höras…