I mars förmedlade mediebyråerna radioreklam för 21,4 procent mer än i mars 2010, enligt Mediebyråbarometern. För första kvartalet blev ökningen så stor som 36,6 procent, vilket gör radion till den kategori som ökar starkast. ”Ökningen för radio är anmärkningsvärd. Första…
Mer Cissi Wallin på Radio 1
Radio 1 utökar sändningstiden för Cissi Wallin, som från och med den första veckan i maj kommer att höras…
P4 Väst letar ung programledare i talangjakt
P4 Väst använder en talangjakt för att hitta en programledare…
Sara Lumholdt: "Inga rum är stängda"
Artisten Sara Lumholdt ska göra ett relationsprogram i MTG-s nya…
Ökad vinst för MTG
MTG-s försäljning steg med 10 procent under första kvartalet till 3,125…
Sveriges Radio behåller ledningen i webbradion
4,2 procent av befolkningen lyssnar på webbradio en genomsnittlig dag, enligt den senaste lyssnarmätningen från TNS Sifo. Det motsvarar…
Sameradion och SVT Sápmi delar nyhetsdesk
För drygt ett år sedan flyttade Sameradion och SVT Sápmi ihop i gemensamma lokaler i Kiruna. Nu ska de…
Kaliber byter redaktion
P1-s granskande program Kaliber har vårpremiär nu på söndag. Kalibers helt nya redaktion består av Linnéa Hambe (researcher), Sofia…
Veckans adderingar
C: Håkan Hellström Shelly, Jonathan Johansson Blommorna, Petter &…
Radionytts Twitter-vecka
Radionytt publicerar korta nyheter och länkar på Twitter (@radionytt_se)….
Här är loggan för Pratradion
I måndags lämnade SBS Radio in en ansökan om varumärkesskydd för…