East FM byter positionering och logotyp

Norrköpings-stationen East FM introducerar en ny logotyp och får samtidigt en ny slogan. Den nya positioneringen är ”Alltid först med ny musik” och logotypen har tagits fram av Martin Hansén på Ljudreklambyrån….

Universal dominerar radiomusiken

Nästan hälften av musiken i radion kommer från Universal Music….

SBS startar sportradio?

SBS Radio har registrerat varumärket Sporten 107,5 hos Patent- och…

18 bolag intresserade av att köpa SBS

Den förra SBS-chefen Patrick Tillieux planerar att tillsammans med riskkapitalbolaget Hellman & Friedman lägga ett bud på SBS Broadcasting-kanalerna…

Jenny Seth leder Musikguiden i P3

Jenny Seth blir programledare för P3-s nya musiksatsning Musikguiden i…

Magnus Betnér-program på Bandit

MTG Radio har rekryterat komikern Magnus Betnér till Bandit Rock. Bandit Rock upplåter fyra eftermiddagstimmar på fredagarna till komikern Magnus…

RTL-vinsten ökade 40 procent

Europas största kommersiella radio- och TV-bolag RTL Group gjorde en vinst på 1,1 miljard euro (8,8 miljarder kronor) under…

Close-Up gör "Sveriges hårdaste radioprogram"

Hårdrockstidningen Close-Up Magazine kommer i radioversion i samarbete med MTG Radio-stationen…

Sveriges Radio öppnar Radioleaks

Radioleaks blir Sveriges Radios motsvarighet till Wikileaks. Sveriges Radio öppnar en ny tjänst som ska göra det möjligt att lämna…

Stephan Berg gör P4-s nya ljudprofil

På måndag är det premiär för P4-s nya ljudprofil, som har…

Nielsen Music Airplay Chart

Robyn klättrar från plats tio till fyra på Nielsen Music Airplay Chart med senaste singeln Indestructible, som därmed blir…