För första gången någonsin har en svensk radiokampanj fått pris på den internationella reklamfestivalen Cannes Lions. Kampanjen Lägg inte på för Ronald McDonalds Barnfond belönas med ett bronslejon i radiokategorin. Bakom kampanjen, som även vann ett guldägg i våras, står…
Tillbakagång för radioreklamen i maj
Mediebyråerna förmedlade radioreklam för 41,5 miljoner kronor under maj. Det är en minskning med 1 procent jämfört med förra…
Valerie Geller till Radiodagen
De första namnen är nu klara inför Radiodagen den 29 september. Bland…
Kritik mot SR-s utbud för barn och unga
De tre public service-bolagen har huvudsakligen uppfyllt sina uppdrag. Det skriver granskningsnämnden för radio och TV i sin årliga…
Ekot hämtar chef från TV4
Anne Lagercrantz blir ny chef för Ekot på Sveriges Radio….
Svensk radiospot nominerad i Cannes
Det blev en svensk nominering i radiokategorierna på den pågående reklamfestivalen…
MTG köper radiorättigheterna till OS
MTG har köpt de svenska sändningsrättigheterna för vinter-OS 2014 och sommar-OS 2016. Bland annat ingår de ”icke-exklusiva” rättigheterna att…
Veckans adderingar
A: Coldplay Every Teardrop Is a Waterfall. C: Arctic…
Nielsen Music Airplay Chart
Veronica Maggio når sin hittills högsta placering på Nielsen Music…
Radionytt Musik
De senaste spellistorna från Sveriges viktigaste radiostationer. Radionytt Musik…
Harald Treutiger till P4 Göteborg
Harald Treutiger och Cicci Hallström blir i höst programledare för ett nytt morgonprogram på P4 Göteborg. ”Vi har ett nyhetsuppdrag:…