Mediebyråerna förmedlade radioreklam för 23,8 miljoner kronor i december. Det innebär en ökning med hela 26 procent jämfört med december 2010, enligt den senaste Mediebyråbarometern. Bara utomhusreklam (+35 procent) och sökreklam (+28 procent) hade en starkare utveckling än radion…
Nytt rekord för reklamradion i Finland
För andra året i rad slår den kommersiella radiobranschen i Finland försäljningsrekord. Under 2011 ökade den finländska reklamradions omsättning med…
Veckans adderingar
B: Hot Chelle…
Skandinaviskt samarbete om radionyheter
Radionytts norska och danska motsvarigheter inleder ett samarbete. I december tog Christian Kjeldsen och hans Island Media Group över den…
Nielsen Music Airplay Chart
Adeles Someone Like You är för femte veckan i rad den mest spelade låten på de svenska radiostationerna. Lika…
Radiolyssnandet vänder uppåt i Stockholm
Förra året minskade radiolyssnandet kraftigt i Stockholm. Men för andra Sifo-mätningen i rad ökar radions dagliga räckvidd, den här…
Mix Megapol går om P3
Mix Megapol når sin högsta notering hittills i TNS Sifos lyssnarmätning,…
Radiolyssnandet minskar i Danmark
Radiolyssnandet minskade i Danmark förra året, enligt en analys som Dennis Christensen och Peter Niegel från DR Medieforskning har…
DRM+ godkänns som digitalradiostandard
Den internationella teleunionen ITU har godkänt DRM+ som internationell standard…
Carina Holmberg ny i P4 Extra helg
P4 Extra helg får en lördagsupplaga och samtidigt blir Carina Holmberg…
Virtanen: "Ett mediekulturellt crossoverprojekt"
Aftonbladets Fredrik Virtanen…