Radioreklamen ned 30 procent i januari

Mediebyråerna förmedlade radioreklam för 24,7 miljoner kronor i januari. Det är 30,3 procent mindre än under motsvarande period förra året. Totalt föll mediebyråernas reklamförmedling med 7,3 procent till 948,9 miljoner i januari. Enligt Sveriges Mediebyråer, som gör statistiken, beror nedgången…

Syster Sol och Sanna Bråding nya på Metropol

Sveriges…

Ökad vinst för Teracom

Teracoms rörelseresultat steg till 376 miljoner kronor förra året, en ökning med 83 miljoner kronor sedan 2010. Omsättningen steg…

Ove Joanson leder Utgivarna

Ove Joanson har föreslagits som ordförande för Utgivarna,…

EU-nej till gemensam digitaliseringsplan

Det är inte aktuellt med en EU-plan för radions digitalisering. Det…

Studio Etts Anders Holmberg till Aktuellt

P1-s dagliga nyhetsprogram Studio Ett förlorar en av sina fyra fasta programledare, skriver Resumé. Anders Holmberg, som under flera år…

Luuk och Lokko gör podd

Kristian Luuk och Andres Lokko gör under våren tio program för…

Nielsen Music Airplay Chart

01(01) Adele  ÅTTA VECKOR…

Göran Rosenberg krönikör i Godmorgon, världen!

Författaren och publicisten Göran Rosenberg blir en av fyra krönikörer i…

Veckans adderingar

A: Madonna/Nicki Minaj/M.I.A.…

Rekordår för MTG, uppgång för MTG Radio

MTG slog sitt försäljningsrekord förra året. Totalt sålde MTG för 13,473…