Radioreklamen ökade 19 procent

Mediebyråerna förmedlade radioreklam för 25,4 miljoner under augusti. Det innebär en ökning på 19 procent jämfört med förra året, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer.

Radion hade en något svagare utveckling än marknaden i stort, som steg med 24 procent till 917 miljoner kronor.

”Marknaden fortsätter att växa. Ökningen i augusti i år är betydligt högre än både 2007 och 2008. Värt att notera är dock att augusti hade fem måndagar, vilket i huvudsak påverkar TV-siffrorna positivt, men den generella bilden är dock väldigt tydlig även justerat för detta” säger Sveriges Mediebyråers VD Staffan Slörner i ett pressmeddelande.

I augusti gick det allra bäst för bioreklam (+65 procent), kvällspress (+42), utomhus/trafikreklam (+41) och landsortspress (+38).

Under årets första åtta månader har mediebyråerna förmedlat radioreklam för 199 miljoner kronor, vilket är en ökning med 15 procent.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share

One Ping

  1. Pingback: Tweets that mention Radioreklamen ökade 19 procent - RADIONYTT.SE -- Topsy.com

One Comment