Radiodays startar utbildning för radiochefer

Radiokonferensen Radiodays Europe genomför en utbildning för radiochefer i samarbete med Berlin School of Creative Leadership. Creative Leadership Programme anordnas under två dagar i anslutning till Radiodays Europe-konferensen i Paris.

”RDE Creative Leadership Programme är ett ”premium”-erbjudande för den som vill ha ut mer av Radiodays Europe än bara konferensen. Deltagarna får träffa andra chefer, en två dagar lång ledarskapsträning och VIP-möten i mindre grupp med ledande personer som är talare på konferensen. Plus själva Radiodays Europe förstås. Det blir totalt fyra dagars fullt program” säger Anders Held, som är manager för Radiodays Europe.

Dessutom bjuder Radiodays Europe in tio radiomedarbetare under 30 år att kostnadsfritt komma till Radiodays Europe, med gratis resa och hotell. Projektet RDE Next Gen genomförs tack vare sponsring, bland annat från Sveriges Radio. Ansökan görs på Radiodays Europes sajt.

Radiodays Europe har också presenterat ytterligare talare på konferensen. Från Sverige kommer Robert Frisk från P5 STHLM och även Bauer Medias brittiska chef Dee Ford deltar. Andra nya namn är den prisbelönte radioreklamskaparen Ralph van Dijk från Australien, morgonprataren Bruno Guillon från franska Fun Radio, Michael Harrison från den amerikanska radiotidningen Talkers Magazine, BBC-s chef för ung publik Patrick Collins, Susan Marjetti som är chef för den engelskspråkiga radion inom kanadensiska public service-bolaget CBC och slutligen nederländaren Martin de Munnik som är expert på ”neuromarknadsföring”.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share