Mad Men gör utomhuskampanj för Radio Topp 40

Mad Men Skåne drar den här veckan igång en utomhuskampanj för hitstationen Radio Topp 40, som sedan april finns på frekvensen 90,2 MHz i Malmö.

Kampanjen syns på 120 av Billboard Medias utomhustavlor och beräknas nå närmare fyra av fem invånare i Malmö med omnejd. Mad Men-delägaren Henrik Vibeck har tagit fram kampanjen tillsammans med reklambyrån Bästa Kompisar.

”Hitstationer på radio har haft ett förändrat lyssnarmönster under ett antal år. Människor som befinner sig i målgruppen och vill lyssna på de senaste hitsen har en tendens att lyssna ”till och från” på radio. Med det menar jag att man är rörlig och inte kan lyssna konstant och länge. När man väl lyssnar vill man höra de bästa och hetaste hitsen just nu” säger Robert Persson, som är VD för och delägare i Mad Men Skåne.

Mad Men har valt att sälja ”presentatörskap” på Radio Topp 40 till högst 24 annonsörer, vilket ska ge annonsörerna en exklusiv plats och lyssnarna en känsla av att stationen är reklamfri.

Artister som hörs på Radio Topp 40 är bland andra The Weeknd, Billie Eilish, Viktor Leksell, Ava Max, Avicii, Kygo, Sandro Cavazza, Smith & Thell, Ed Sheeran, Molly Sandén, Aloe Blacc, Panic! At The Disco, Maroon 5, Miss Li, Zara Larsson, Tones And I och Mabel.

Mad Men Skåne ägs av Robert Persson, Mattias Gustavsson och Henrik Vibeck. Bolaget äger tillsammans med Bauer Media även Nya Radio City, som driver Retro FM Skåne, Rockklassiker Västra Götaland och Rockklassiker Stockholm.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share