Gemensam kampanj för MTG-s radiostationer

mtgmusikimagekampanj
mtgmusikimagekampanj2

För första gången gör MTG en gemensam och rikstäckande marknadsföringskampanj för sina radiostationer.

Kampanjen har producerats internt på radions marknadsavdelning och använder den grafiska profil som tagits fram för onlineplattformen I Like Radio. Den kommer att synas i hela Sverige i en mängd marknadsföringskanaler: utomhus, kollektivtrafik, digitala skyltar, print, online, direktreklam, affischering, vykort och sociala medier.

”Det är första gången vi gör en gemensam kampanj för samtliga varumärken genom att positionera respektive station med den starkaste artisten i varje musikinriktning. Vi är oerhört glada att världens största artister väljer att samarbete med oss i denna kampanj” säger Anders Sjöland, som är marknadsdirektör för radio på MTG.

De nystartade stationerna Power Hit Radio och Star FM får i och med kampanjen sina första stora marknadsföringskampanjer. Artisterna som syns är Drake (Power Hit Radio), Madonna (Star FM), Justin Timberlake och David Guetta (Rix FM), Adele (Lugna Favoriter) och Ghost (Bandit Rock).

Arbetsgruppen som har tagit fram kampanjen består vid sidan av Anders Sjöland av Sebastian Voght (marketing manager för Rix FM och Lugna Favoriter), Anders Mannio (marketing manager för Bandit Rock, Star FM och I Like Radio), Beatrice Söderman (marketing manager för Power Hit Radio) samt art directorn Jessica R Larsson.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share