LYSSNA DIREKT:  Sveriges Radio P1 ¦ P2 ¦ P3 ¦ P4 ¦ P4 Plus ¦ Din Gata ¦ P6 ¦ P2 Musik ¦ Radioapans knattekanal ¦ SR Sápmi ¦ SR Sisuradio ¦ P4 Blekinge ¦ P4 Dalarna ¦ P4 Gotland ¦ P4 Gävleborg ¦ P4 Göteborg ¦ P4 Halland ¦ P4 Jämtland ¦ P4 Jönköping ¦ P4 Kalmar ¦ P4 Kristianstad ¦ P4 Kronoberg ¦ P4 Malmöhus ¦ P4 Norrbotten ¦ P4 Sjuhärad ¦ P4 Skaraborg ¦ P4 Stockholm ¦ P4 Sörmland ¦ P4 Uppland ¦ P4 Värmland ¦ P4 Väst ¦ P4 Västerbotten ¦ P4 Västernorrland ¦ P4 Västmanland ¦ P4 Örebro ¦ P4 Östergötland ¦ NENT Rix FM ¦ Star FM ¦ Bandit Rock ¦ Lugna Favoriter ¦ Power Hit Radio ¦ Bauer Media Group Mix Megapol ¦ Svensk Pop ¦ Lugna Klassiker ¦ Mix Megapol Göteborg ¦ NRJ ¦ Rockklassiker ¦ The Voice ¦ Radio 107.5 ¦ Vinyl FM ¦ Kommersiell radio Retro FM (Malmö) ¦ Närradio Fun Radio (Malmö) ¦ Guldkanalen (Helsingborg) ¦ Guldkanalen (Malmö) ¦ Hit City (Landskrona) ¦ Karlstads Nya Radio ¦ Pop & Rock (Vännäs, Lycksele, Uppsala) ¦ Radio Active (Ystad) ¦ Radio Prime (Strömstad) ¦ Radio Siljan (Mora) ¦ Radio Viking (Ekerö) ¦ Rocket 95.3 (Stockholm) ¦ Skärgårdsradion (Värmdö) ¦ Sveriges Kristna Radio (Stockholm, Södertälje, Kristianstad) ¦ Studentradio Pite FM ¦ Radio AF (Lund) ¦ Radio Båstad ¦ Studentradion 98,9 i Uppsala ¦ Webbradio BPM Malmö ¦ Country Rocks ¦ Dansbandsdax ¦ Dansbandskanalen ¦ Guldkanalen 60-tal ¦ Guldkanalen 70-tal ¦ Guldkanalen 80-tal ¦ Guldkanalen 90-tal ¦ Radio 50 Plus ¦
Nya frekvenser för kommersiell radio

Gemensam kampanj för MTG-s radiostationer

mtgmusikimagekampanj
mtgmusikimagekampanj2

För första gången gör MTG en gemensam och rikstäckande marknadsföringskampanj för sina radiostationer.

Kampanjen har producerats internt på radions marknadsavdelning och använder den grafiska profil som tagits fram för onlineplattformen I Like Radio. Den kommer att synas i hela Sverige i en mängd marknadsföringskanaler: utomhus, kollektivtrafik, digitala skyltar, print, online, direktreklam, affischering, vykort och sociala medier.

”Det är första gången vi gör en gemensam kampanj för samtliga varumärken genom att positionera respektive station med den starkaste artisten i varje musikinriktning. Vi är oerhört glada att världens största artister väljer att samarbete med oss i denna kampanj” säger Anders Sjöland, som är marknadsdirektör för radio på MTG.

De nystartade stationerna Power Hit Radio och Star FM får i och med kampanjen sina första stora marknadsföringskampanjer. Artisterna som syns är Drake (Power Hit Radio), Madonna (Star FM), Justin Timberlake och David Guetta (Rix FM), Adele (Lugna Favoriter) och Ghost (Bandit Rock).

Arbetsgruppen som har tagit fram kampanjen består vid sidan av Anders Sjöland av Sebastian Voght (marketing manager för Rix FM och Lugna Favoriter), Anders Mannio (marketing manager för Bandit Rock, Star FM och I Like Radio), Beatrice Söderman (marketing manager för Power Hit Radio) samt art directorn Jessica R Larsson.


Leave a Reply

Reklamstatistik

-3,0 %

Mediebyråbarometern, maj 2019

Kalender

13 jun Podcast Day, London.
3-5 jul Radiodays Africa, Johannesburg.
27-28 aug Radiodays Asia, Kuala Lumpur.
6-11 sep IFA, Berlin.
12-17 sep IBC2019, Amsterdam.
18 sep Radio- och poddagen, Münchenbryggeriet, Stockholm.
19-20 sep Radiodager, Ullevål.
20 sep Radiodays, Köpenhamn.
23-28 sep Prix Italia, Rom.
24-27 sep NAB Radio Show, Dallas.
6-12 okt Prix Europa, Berlin.
1 jan Ny tillståndsperiod för Sveriges Radio.
29-31 mar Radiodays Europe, Lissabon.