LYSSNA DIREKT:  Sveriges Radio P1 ¦ P2 ¦ P3 ¦ P4 ¦ P4 Plus ¦ P5 STHLM ¦ Din Gata ¦ P6 ¦ P2 Musik ¦ P3 Star ¦ Radioapans knattekanal ¦ P2 Klassiskt ¦ SR Sápmi ¦ SR Sisuradio ¦ P2 Världen ¦ P4 Blekinge ¦ P4 Dalarna ¦ P4 Gotland ¦ P4 Gävleborg ¦ P4 Göteborg ¦ P4 Halland ¦ P4 Jämtland ¦ P4 Jönköping ¦ P4 Kalmar ¦ P4 Kristianstad ¦ P4 Kronoberg ¦ P4 Malmöhus ¦ P4 Norrbotten ¦ P4 Sjuhärad ¦ P4 Skaraborg ¦ P4 Stockholm ¦ P4 Sörmland ¦ P4 Uppland ¦ P4 Värmland ¦ P4 Väst ¦ P4 Västerbotten ¦ P4 Västernorrland ¦ P4 Västmanland ¦ P4 Örebro ¦ P4 Östergötland ¦ NENT Rix FM ¦ Star FM ¦ Bandit Rock ¦ Lugna Favoriter ¦ Power Hit Radio ¦ Bauer Media Group Mix Megapol ¦ Svensk Pop ¦ Lugna Klassiker ¦ Mix Megapol Göteborg ¦ NRJ ¦ Rockklassiker ¦ The Voice ¦ Radio 107.5 ¦ Vinyl FM ¦ Kommersiell radio Retro FM (Malmö) ¦ Närradio Fun Radio (Malmö) ¦ Guldkanalen (Helsingborg) ¦ Guldkanalen (Malmö) ¦ Hit City (Landskrona) ¦ Karlstads Nya Radio ¦ Pop & Rock (Vännäs, Lycksele, Uppsala) ¦ Radio Active (Ystad) ¦ Radio Prime (Strömstad) ¦ Radio Siljan (Mora) ¦ Radio Viking (Ekerö) ¦ Rocket 95.3 (Stockholm) ¦ Skärgårdsradion (Värmdö) ¦ Sveriges Kristna Radio (Stockholm, Södertälje, Kristianstad) ¦ Studentradio Pite FM ¦ Radio AF (Lund) ¦ Radio Båstad ¦ Studentradion 98,9 i Uppsala ¦ Webbradio BPM Malmö ¦ Country Rocks ¦ Dansbandsdax ¦ Dansbandskanalen ¦ Guldkanalen 60-tal ¦ Guldkanalen 70-tal ¦ Guldkanalen 80-tal ¦ Guldkanalen 90-tal ¦ Radio 50 Plus ¦
Nya frekvenser för kommersiell radio

Australisk kampanj för digitalradion

digitalradioplusDen australiska radio-branschen drar nu igång sin första stora kampanj för digitalradion, som lanseras i Australien i augusti.

Reklamradion och public service-bolagen ABC och SBS satsar totalt 10 miljoner australiska dollar på kampanjen, som inleds annandag påsk. Alla reklamstationer sänder radioreklam och placerar bannerannonser på sina hemsidor. På minoritetsspråkskanalen SBS hörs budskapet på 65 olika språk.

Temat för den första fasen av marknadsföringen är ”radion blir digital”. I ett senare skede flyttas fokus till fördelarna med digitalradion och till informationsspridning i handeln. I samband med sändningsstarten i augusti genomför branschen ett gemensamt lyssnararrangemang i fem delstatshuvudstäder.

”Den här kampanjen är vår första kommunikation med lyssnarna. Budskapet är enkelt: digitalradio är ett spännande sätt för vår lojala publik att lyssna på sina favoritstationer i digital ljudkvalité och upptäcka nytt digitalt programinnehåll” säger Joan Warner, som är chef för reklamradions branchorganisation Commercial Radio Australia.

Australien har valt DAB+ som standard för digitalradiosändningarna. DAB+ ger plats för betydligt fler kanaler än den ursprungliga DAB-tekniken som används i Storbritannien, Danmark och Norge.


Comments are closed.

Reklamstatistik

-3,0 %

Mediebyråbarometern, maj 2019

Kalender

13 jun Podcast Day, London.
3-5 jul Radiodays Africa, Johannesburg.
27-28 aug Radiodays Asia, Kuala Lumpur.
6-11 sep IFA, Berlin.
12-17 sep IBC2019, Amsterdam.
18 sep Radio- och poddagen, Münchenbryggeriet, Stockholm.
19-20 sep Radiodager, Ullevål.
20 sep Radiodays, Köpenhamn.
23-28 sep Prix Italia, Rom.
24-27 sep NAB Radio Show, Dallas.
6-12 okt Prix Europa, Berlin.
1 jan Ny tillståndsperiod för Sveriges Radio.
29-31 mar Radiodays Europe, Lissabon.